Contact Information

Zwolle

Een dagje uit naar een automuseum is voor iedereen fantastisch. In zo’n museum kun je je kennis bijspijkeren wat betreft auto’s en je gaat even helemaal terug in de tijd. Een bezoek brengen aan een automuseum is dus niet alleen voor autoliefhebbers leuk, maar voor vrijwel iedereen. Hieronder zetten wij de vijf leukste automusea voor je op een rij.

1 Automuseum in Schagen

In het automuseum van Schagen kom je allerlei soorten automerken tegen. Zo vind je er oude Ford-busjes, de oudste edities van de Volkswagen en DAF heeft een speciaal hoekje gekregen in het museum. Daarnaast valt er altijd iets nieuws te vinden: er worden namelijk met regelmaat privéauto’s van mensen gebruikt als tentoonstelling. Je kunt het automuseum zonder entreegeld bezoeken maar een kleine donatie wordt zeker op prijs gesteld. Zo kunnen we extra lang genieten van de mooiste Volkswagens. Wil jij zelf ook in een Volkswagen rijden? Een Volkswagen financial lease je al vanaf 72 euro.

2 De Wolfsburcht in Wijk en Aalburg

De Wolfsburcht staat vol met de luchtgekoelde auto’s van Volkswagen. In dit museum leer je meer over de luchtgekoelde auto’s van vroeger en hoe deze tot stand zijn gekomen. Vooral liefhebbers van Volkswagen of trotse autobezitters van dit Duitse automerk zullen dit museum geweldig vinden. Als je zelf ook wil genieten van de betrouwbaarheid en luxe van Volkswagen kun je een auto leasen die bij jou past. De VW Caddy lease je bijvoorbeeld vrij eenvoudig voor al jouw klussen.

3 Oldtimermuseum Staalduinen in Maasdijk

Als je in het bezit bent van een bedrijfswagen is dit museum zeker de moeite waard om te bezoeken: het Oldtimermuseum Staalduinen in Maasdijk. Je vindt hier de grootste en oudste auto’s terug die allemaal dienden als bedrijfswagen. Dit is vooral interessant voor diegene die vandaag de dag ook mogen rijden in zo’n grote bolide. Je gaat even helemaal terug in de tijd!

4 Autostadt in Wolfburg (Duitsland)

Ook al is dit automuseum niet te vinden in Nederland, dit museum is erg leuk als je liefhebber bent van Volkswagen. Je moet er immers wel een volle dag voor plannen, want dit museum is in het midden van Duitsland te vinden. Zorg er daarom voor dat je goed verzekerd bent, een volle tank hebt en denk aan de kilometers als je een auto hebt geleaset. Met een auto op basis van financial lease is dit overigens geen probleem. Eenmaal aangekomen in het museum was de rit volledig de moeite waard.

5 Carel Würst Museum in Dordrecht

Dit museum begon als een privéverzameling, maar is een beetje uit de hand gelopen. Het is nu namelijk een groot museum geworden waarin je de meest bijzondere auto’s aantreft. Bovendien hoef je geen entreegeld te betalen voor een bezoek aan dit museum.

administrator